Miguel Rios: Santa Lucía

acoustic version


Santa Lucía
 
A menudo me recuerdas a alguien,
you often remind me someone
tu sonrisa la imagino sin miedo.
I imagine your face smiling and fearless
invadido por la ausencia
invaded by your absence
me devora la impaciencia,
I am devoured by impatience
me pregunto si algún día te veré.
I ask myself, will I see you one day
ya sé todo de tu vida y sin embargo
I know everything about your life and yet
no conozco ni un detalle de ti.
I don´t know anything about you
el teléfono es muy frío,
the telephone is very cold
tus llamadas son muy pocas.
your calls are few yo
sí quiero conocerte y tú no a mí.
I want to know you and you don't want to know me
por favor dame una cita
Please let's go on a date
vamos al parque,
let's go to the park
entra en mi vida sin anunciarte.
come into my life unannounced
abre las puertas,
open the doors
cierra los ojos,
close your eyes
vamos a vernos, poquito a poco.
let's get to know each other slowly
dame tus manos, siente las mías,
give me your hands, feel mine,
como dos ciegos,
like two blinds people
Santa Lucía, Santa Lucía, Santa Lucía.
Santa Lucía, Santa Lucía, Santa Lucía.
a menudo me recuerdas a mí.
you often remind me of me
la primera vez pensé se ha equivocado,
the first time I thought you were wrong
la segunda vez no supe qué decir,
the second time I didn’t know what to say
las demás me dabas miedo,
other times you frightened me
tanto loco que anda suelto
there are a lot of madman that walk free
y ahora sé que no podría vivir sin ti.
and now I know I can't live without you
por favor...
please